Triger Kayışı, motorlarda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme subaplarını hareket ettiren ekstantrik (Kam) mili ile krank milinin üzerinde bulunan volan dişlisini birbirine bağlayan parçadır. Triger kayışının kopması hem sizi hem motorunuzu üzecek bir durumdur.
Triger kayışı özellikle ikinci el araç aldığınızda üzerinde daha fazla durulması gereken bir konudur , triger kayışı ve gergi rulmanının birlikte zamanında değiştirilmesi şarttır.Triger kayışı yapımında cam elyaf maddesi kullanılarak sağlamlığı arttırılmıştır.
Yaklaşık olarak 1.5 ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ancak buna rağmen sürekli metal dişlilere sürtündüğünden dişleri ve yüzeyi aşınıp ansızın kopabiliyor.
Triger koptuğu anda motordan çok farklı sesler (dizel motorlar gibi) gelip egzoz dan siyah dumanlar çıkmaya başlar bu durumda motor hemen durdurulmalı ve olası hasar en aza indirilmelidir.
Triger koptuğu an subaplar en son durumlarında kalacağı için pistonlar tarafından darbe alacak bu darbelerle subaplar ya kırılacak ya eğilecektir.Bu da size bir hayli masraf açacaktır. Triger kayışının değiştirilmesi 40.000 ile 60.000 km arasında olmaktadır.
Triger değişirken gergi rulmanınında değiştirilmesi gerekmektedir.Bazı araçlarda Triger kayışı yerine zincir bulunmaktadır, değişimi yapılmamakla birlikte zaman zaman gerginliğinin ayarlanması gerekmektedir.Triger kayışı değişimi araç modeline göre değişmekle birlikte 1-2 saat içerisinde yapılabilen bir işlemdir.
Triger kayış ve gergi rulmanı pahalı parçalar olmamakla birlikte Triger Seti değişiminde işçilik ücreti daha önemli olmaktadır.Triger seti değişimi işinin ehli tarafından yapılmazsa sonuç Triger’in kopmasından farksız olacak araç hasar görebilecektir.
Bu noktada güvendiğiniz işinin ehli kişilere bu değişimi yaptırmanız önemlidir.